خرید اشتراک VIP 💗
دانلود مستند Lakota Nation vs. United States با زیرنویس فارسی

دانلود مستند Lakota Nation vs. United States با زیرنویس فارسی (2022)

مدت زمان: 120 دقیقه کشور: رده سنی:

داستانی درباره چگونگی مبارزه سرخپوستان لاکوتا برای بازپس گیری کنترل تپه های سیاه. بررسی خواهد کرد که چگونه سرزمین مقدس با نقض توافق نامه ها به سرقت رفته است و مصاحبه با شهروندان بومی را به نمایش خواهد گذاشت.

رضایت کاربران
0% (0 رای)
7.9 /10
84
100%
کارگردان: -
حجم مصرفی شما عادی محاسبه می‌شود.
با زیرنویس فارسی (ترجمه با هوش مصنوعی) + زیرنویس انگلیسی
  • جوایز: 2 برنده و 9 نامزدی
  • زبان: انگلیسی
  • نویسنده: Layli Long Soldier

3 دیدگاه

  1. نظرات سایت IMDB Avatar
    نظرات سایت IMDB

    این یک مستند غیر معمول است. هنرمندی آن آن را فراتر از انواع استاندارد سر صحبت می کند. این ادای احترامی زیبا، شاعرانه و دلخراش به مردم لاکوتا و سرزمین است و به بینندگان کمک می کند تا بفهمند چرا این مبارزه ای که سال ها در جریان است نباید نادیده گرفته شود. سرعت فیلم در ابتدا ممکن است کند به نظر برسد، اما رویکردی کاملاً متفکرانه و تا حدودی غیرخطی است که مناسب این فیلم منحصر به فرد است. بسیار تأثیرگذار بود و من احساس می کنم که دوباره آن را تماشا کنم زیرا لایه های زیادی دارد.

    فیلمبرداری زیبا و تصاویر آرشیوی جذاب است (و برخی از آنها گذشته نژادپرستانه نگران کننده ما را نشان می دهد).

  2. نظرات سایت IMDB Avatar
    نظرات سایت IMDB

    سلامی دوباره از تاریکی. بیا با آن روبرو شویم. اکثریت قریب به اتفاق افراد تحصیلکرده ایالات متحده، بیشتر تاریخ بومیان آمریکا را از بخش‌های کوتاه کلاس‌های دبیرستان و از نمایش‌های فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی «یاد گرفته‌اند». به نظر منصفانه است که اعتراف کنیم که اینها بیشتر داستان های یک طرفه بوده اند. خب، در اینجا کارگردانان مشترک لورا توماسلی و جسی شورت بول آمده اند تا تاریخچه ای مفصل از دیدگاه بومیان آمریکا ارائه دهند، و من مطمئن هستم که بسیاری از شما آن را به اندازه من آزاردهنده خواهید یافت.

    این تاریخ به ورود اروپایی ها برمی گردد، اما تمرکز در اینجا بر اواسط دهه 1800 است. ما می آموزیم که بیش از 400 معاهده بین دولت ایالات متحده و قبایل بومی آمریکا وجود داشته است، با هر “توافق” متوالی، کمی بیشتر از زمینی که برای کسانی که قبلاً اینجا بودند کنار گذاشته شده است. فیلم با برخی از درس‌های تاریخ عمومی آغاز می‌شود، از جمله داکوتا 38، جایی که در سال 1862، دولت ایالات متحده 38 نفر از اعضای قبیله داکوتا را در بزرگترین اعدام دسته جمعی در تاریخ ایالات متحده به دار آویخت. سپس تمرکز فیلم بیشتر به قبیله لاکوتا و تپه های سیاه داکوتای جنوبی محدود می شود.

    شاعر بومی آمریکا، لیلی لانگ سرباز، صدا و کمی ساختار را در سرتاسر آن ارائه می دهد، و تکرار تکراری “X نشان می دهد نقطه” وزن قابل توجهی در رابطه با معاهدات، عدم درک رهبران قبایل، و خود سرزمین دارد. قسمت‌های یک و دو به ترتیب با برچسب‌های «نابودی» و «همان‌سازی» شناخته می‌شوند، و ما در مورد بیش از 150 مدرسه شبانه‌روزی که بیشتر شبیه کمپ‌های بوت طراحی شده‌اند برای تلقین به بومیان طراحی شده‌اند… از جمله شعار «سرخپوست را بکش، نجات بده». مرد.” تاریخ عمدتاً به ترتیب زمانی ارائه شده است، و ما می بینیم که چگونه لاکوتاها به نبرد بر سر سرزمین خود ادامه می دهند – خواستار غرامت، حفاظت از آب های پاک و جلوگیری از خطوط لوله نفت. این رسالت جنبش “لندبک” است، زیرا رهبران آنها خشم و تاریخ (موجه) خود را با ما در میان می گذارند. در سال‌های اخیر، زمانی که دونالد ترامپ جشن 4 ژوئیه را در کوه راشمور، سرزمین مقدسی در تپه‌های سیاه داکوتای جنوبی، برگزار کرد، جنبش دچار تکانی شد. این بی احترامی اعتراضات بسیاری را برانگیخت.

    این یک مستند فوق العاده جذاب است. تاریخ را به گونه ای به ما می آموزد که از منظری که اکثر ما هرگز به آن فکر نکرده ایم، احساسات را در مورد یک موضوع تحریک می کند… اما برای لاکوتا بسیار حیاتی است. مبارزه مداوم آنها برای بازپس گیری زمینشان با این واقعیت تأکید می شود که لاکوتاها همچنان از تسویه حساب های پولی قابل توجه ارائه شده توسط دولت امتناع می کنند و در عوض تصمیم می گیرند به خواسته های خود برای بازگرداندن زمین به آنها پایبند باشند.

  3. نظرات سایت IMDB Avatar
    نظرات سایت IMDB

    ملت لاکوتا در برابر ایالات متحده با مصاحبه های سخت و روایت غنایی آموزش می دهد و سرگرم می کند. این یک ساعت باورنکردنی برای علاقه مندان به تاریخ است، به ویژه آنهایی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک لحظه مهم در تاریخ ایالات متحده هستند.

    وقایع نگاری مردم لاکوتا و سرزمینشان بلک هیلز، ملت لاکوتا در مقابل ایالات متحده، سفر مردمی به حاشیه رانده شده را نشان می دهد. این کتاب با جنگ‌های هند در دهه 1800 شروع می‌شود، و توضیح می‌دهد که چگونه زمین‌های مقدس با نقض قراردادهای معاهده به سرقت رفت. در طول قرن‌ها تا امروز پیشرفت می‌کند، زیرا مردم به یک زیارتگاه طعنه‌آمیز به برتری سفیدپوستان، کوه راشمور اعتراض می‌کنند و همچنان خواستار به رسمیت شناختن حقوق قبیله‌ای خود هستند.

    این فیلم به دلایل مختلف منحصر به فرد است. اول، جسی شورت بول – مردی اوگلا لاکوتا – و لورا توماسلی، یکی از معدود مواردی است که در رسانه های جمعی، بومیان آمریکایی را می بینیم که داستان های خود را تعریف می کنند، کارگردانی شده است. این یک لمس فوق العاده است که به کل فیلم روحیه گرما و احترام می بخشد. این فیلم توسط شاعر تحسین‌شده اوگلا، لیلی لانگ سرباز نوشته و روایت می‌شود و روایت آن اولین چیزی است که در فیلم ملت لاکوتا علیه ایالات متحده به شما ضربه می‌زند. لفظ ریتمیک «X نقطه را مشخص می کند»، صدای ملایم، باوقار و در عین حال قوی «سرباز دراز» و ترن هوایی احساسی داستان واقعاً مسحورکننده هستند. توماسلی همچنین تدوینگر فیلم است و او همراه با فیلمبردار کوین فیلیپس از انبوهی از فیلم‌های آرشیوی و مدرن و مصاحبه‌های هیجان‌انگیز با فعالان و رهبران برای روایت این داستان زیبا از سرزمین و مردمی استفاده می‌کنند که از استثمار اجباری جان سالم به در برده‌اند. مهاجرت و نسل کشی و کسانی که هنوز منتظر اجرای عدالت هستند.

    ملت لاکوتا در مقابل ایالات متحده تاب آوری، ارزش گذاری فرهنگ، ایستادگی در برابر ظلم و احترام به تاریخ را ترویج می کند. لاکوتا به ما درس های زیادی می دهد که از آنها یاد بگیریم و به نسخه های بهتری از خود تبدیل شویم.

    من 5 از 5 ستاره را به Lakota Nation در مقابل ایالات متحده می دهم و آن را برای سنین 12 تا 18 سال به علاوه بزرگسالان توصیه می کنم. در 21 ژوئیه 2023 در بازارهای منتخب منتشر می شود و بعداً در مکان های دیگر عرضه می شود. توسط Eshaan M.، KIDS FIRST!

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

چرا بعضی فیلم و سریال ها صدا ندارند؟

از پلیرهایی که در بخش آموزش سایت گذاشته شده استفاده کنید

اشتراک تهیه کرده ام اما هنوز فعال نشده ؟

اگر مشکلی در اشتراک دارید از طریق ارتباط با ما با پشتیبانی در میان بگذارید تا سریع حل شود.

آیا فیلم مورد نظر مارو قرار میدهد؟

نام مستند درخواستی خود را بفرمایید تا قرار گیرد.

آیا از خارج از کشور میتونم دانلود کنم ؟

بله . از تمام دنیا بدون هیچ محدودیتی میتوانید دانلود کنید